Hubnoucí deníček (den 29.) - Výsledky InBody

29. ledna 2016 v 19:44 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Dneska jsem vyrazila nechat se změřit na InBody, abych měla nějakou kontrolu, že nehubnu blbě.

Výsledek byl pochopitelně katastrofa, což se dalo čekat - potřebuju shodit nějakých 42 kilo tuku, přičemž mám hodně útrobního tuku, a to je samozřejmě ještě víc blbě. Ale něco je i pozitivní - jsem sice tlusťoch, ale svalnatý tlusťoch:-) Horní hranice množství svalů je u mě cca 26 kilo, a já jich mám skoro 31, a rovnoměrně rozložených. A žádné zadržování vody.

Vyhodilo mi to, že mám jíst nějakých 1600 kcal (lehce nad můj bazální metabolismus, který mám ovšem nižší, než by měl být), ale výživový poradce mi rovnou řekl, že to je málo, že bych měla jíst až kolem 2000 kcal. Nakonec jsme se dohodli na kompromisu, zvednu to na 1800 kcal a uvidíme:-)


Což bude docela legrace, protože to je nějakých 7500 kJ, a já teď jím nějakých 6500 kJ a mám problém to sníst. Resp. sníst to v nějakých přijatelných potravinách, v čokoládě by to asi šlo bez problémů:-). Teď jsem si dala večeři, která měla zhruba takovou hodnotu, jakou by měla mít při těch 7500 kJ na den, a jsem totálně přecpaná. A to jsem naposledy jedla někdy před 5 hodinami a mezitím uplavala 90 bazénů a ušla tak cca 4000 kroků! Za normálních okolností v sobě budu mít ještě svačinu, zato však žádné bazény. Jsem vážně zvědavá, co to se mnou udělá. Asi to navýším postupně, tento týden si dám za cíl 7000 kJ denně a pak to zvednu ještě jednou. Uvidíme, co to udělá s váhou.


Zuzka
 

Zprávy z bojiště: Zuzka vs. váha 1,3:0

29. ledna 2016 v 10:45 | Zuzka |  Zprávy z bojiště
váha: 112,1 kg (pokles)
výška: 162 cm (stále doufám, že vyrostu)
BMI: 42,71
celkový pokles váhy od 1. ledna - 6,8 kg

Hurá! Váha stále padá. Tento týden jsem byla částečně mírně nachcípaná, ale s pohybem se mi přesto dařilo. Každý den jsem udělala alespoň 7000 kroků, v průměru jsem se dostala asi na 9400 za den. Byla jsem plavat (90 bazénů, tj. 2,25 km, a pořád mám ještě časovou rezervu), jednou se prošla na páse, jednou cvičila s Wii Fit. Jenom ty večerní "rozcvičky" nějak nedávám, ale zkusím dát na večer nějaké posilování, tak třikrát týdně. Dneska se jdu změřit na InBody.

Taky jsem si dneska přeměřila centimetry a výsledek říká, že přes prsa mám dole 1 cm (bezva, hrudník shazovat nijak netoužím), v pase 4 cm a přes zadek 5 cm (ovšem za přesnost neručím, není mi jasné, jak se někdo dokáže změřit pokaždé na stejném místě).

Ostatní cíle jsem jakž takže dodržovala, ale žádný nebyl zcela dokonalý. Hlavně jsem ráda, že se mi dařilo jídlo tahat opravdu až k těm 6500, občas i víc (ale ne zase žravka). Uvidíme, kolik mi dneska naměří bazální metabolismus, nechci jíst zbytečně málo.


Zuzka

Hubnoucí deníček (den 27.) - InBody objednáno

27. ledna 2016 v 20:57 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Dneska jsem se konečně dokopala k tomu, abych se objednala na měření na InBody. Což je něco jako bodystat, změří vám to složení těla, aby člověk věděl, co má hubnout. Dobře, já vím, že mám hubnout špeky, na to InBody nepotřebuju... Ale je to dobré na sledování, jestli člověk nehubne svaly, což bych celkem nerada. Půjdu tam v pátek a pak se pochlubím s výsledky.

Teď budu mít dva dny dovolenou a naplánovala jsem si dvě návštěvy bazénu, pročež mě začalo pro jistotu bolet v krku. Ale snad se mi to podaří nějak rozehnat.

Jo, a jsem zřejmě jediný člověk v tomto státě, co si z chůze na páse dokáže natáhnout krční svaly. Vážně! Měla jsem v plánu dvakrát týdně chodit večer na páse a při tom koukat na Star Trek, jenže televize je trochu stranou a z natočené hlavy jsem si celkem fest natáhla krční svaly:-) Takže to asi budu muset pořešit jinak, třeba hudbou, ale ten Star Trek by byl lepší.


Zuzka
 


Zprávy z bojiště: Zuzka vs. váha 1,4:0

22. ledna 2016 v 17:03 | Zuzka |  Zprávy z bojiště
váha: 113,4 kg (pokles)
výška: 162 cm (žádná změna)
BMI: 43,21
celkový pokles váhy od 1. ledna - 5,5 kg


Hubnu úspěšně dál, navzdory tomu, že se tento týden nevyvedl úplně, jak bych si představovala. Někdy v úterý začalo tělo stávkovat a bolet, tak jsem omezila pohyb na tu chůzi. Teď už je to ale dobré, takže se nemusím omezovat. Ranní rozcvičky asi úplně vyruším, vždycky mám pocit, že při nich usnu. Ale na to cvičení se nevykašlu, budu dělat večerní rozcvičku:-)

Plnění plánu bylo tento týden lepší:

chůze 6000 kroků denně, denní průměr za týden 8000 kroků:
Dodrženo, jak denní dávka, tak průměr (cca 8200). Tento týden nechám stejné, na nějaké výraznější navýšení mi nezbývá moc prostoru.

jiný pohyb:
rozcvičky jsem odpískala. Plavat jsem byla, 62 bazénů (1,55 km). Dále 50 minut chůze na páse (nepočítám do denní dávky kroků, tu se snažím ujít venku) a 40 minut cvičení s Wii Fit.

6500 kilojoulů na den:
Pohybovala jsem se v hodnotách cca 6200 - 6700 za den, takže dobré.

2,5 litru tekutin denně:
Dodrženo.

zelenina 500 g denně:
Jenom jednou jsem měla méně, jinak to zvládám.

min. 100 g bílkovin denně:
Pořád největší kámen úrazu, třikrát se mi to nepovedlo.

Dneska se chystám na posezení u vína, tak jsem si udělala trochu rezervu, ať nemusím sedět na suchu.


Zuzka

Hubnoucí deníček (den 19.) - Je libo čokoládu?

19. ledna 2016 v 18:19 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Včera jsem měla nějaké pracovní jednání. Sekretářka nabídla kafe, což jsem přijala, a samozřejmě ho donesla se dvěma cukry, smetanou a mrňavou čokoládkou.

K pití kafe mám takový zvláštní postoj - buď ho piju černé, jen tak, nebo se spoustou cukru a mlíka. Nic mezi tím. V rámci hubnutí samozřejmě dávám přednost první variantě. Takže cukr a smetanu jsem zavrhla a začala uvažovat nad čokoládkou. Mohla bych si dát, je jenom mrňavá. Nebo si ji vezmu s sebou a dám večer... A pak mi to došlo: proč o něčem takovém vůbec přemýšlím, když na ni vůbec nemám chuť? Vyloženě ze zvyku, jak jinak.

Čímž se dostávám k tomu, že se opět projevila u mne známá věc - jakmile začnu jíst pravidelně a jakž takž slušné jídlo, chutě na sladké zmizí jako pára nad hrncem. Tedy ne že bych si nic sladkého nedala - tvaroh si sladím grankem, jím ochucené jogurty, dám si na návštěvě kousek buchty (rozumně velký kousek), do ovesných vloček si dávám med a podobně - ale takové ty (hlavně večerní) chutě, kdy jsem nemyslela na nic jiného než na kus čokolády, mě nechávají chladnou. V obchodech míjím sladké bez povšimnutí. Ani se nemusím přemáhat. Což je fajn, je to jednodušší než s tím každý den bojovat. Doufám, že to vydrží co nejdéle.


Zuzka

Hubnoucí deníček (den 16.) - Rekordní kroky

16. ledna 2016 v 22:54 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Dnes jsem zaznamenala rekordní počet kroků od počátku hubnutí - 12691. Ideální by bylo, kdyby to tak šlo každý den, ale to bych zřejmě musela přestat chodit do práce. A jelikož mě nemá kdo živit, bylo by to takové nepraktické řešení.

Když k tomu ještě přidám těch 62 bazénů (1,55 km), tak jsem se dneska s pohybem popasovala opravdu dobře. Jestli to tak půjde dál, nemají špeky šanci, muhehehehe!!!


Zuzka

Zprávy z bojiště: Zuzka vs. váha 2:0

15. ledna 2016 v 22:29 | Zuzka |  Zprávy z bojiště

váha: 114,8 kg (pokles)
výška: 162 cm (žádná změna)
BMI: 43,74

Pokles pokračuje v nabraném tempu, což sice nepotrvá věčně, ale teď jsem maximálně potěšená.
Stejně jako předchozí, i tento týden nebyl z mého hlediska ideální, protože mi do hubnutí stále něco lezlo (další oslava narozenin, vystoupení s pohoštěním, apod.). Ale všechno jsem to nějak zvládla (tedy žádná žravka, i v případě, kdy jsem toho snědla nejvíc, to ještě pořád bylo v rozumných mezích), takže se můžu poplácat po zádech.

Ovšem s plněním konkrétních plánů už to taková sláva není:

chůze 6000 kroků denně:
Pětkrát ano, dvakrát ne (z toho jednou asi tak o 70 kroků - kdybych se mrkla na krokoměr, ještě bych obešla náš dům:-)). V průměru ale cca 7400 kroků na den, takže jsem se neflákala. Pro tento týden nechám 6000 denně a průměr na den zkusím zvednout na 8000.

jiný pohyb:
Rozcvičku jsem nedala jen jednou, když jsem byla nucena určený čas trávit žehlením trička:-) Plavat jsem byla. Pro tento týden chci kromě každodenních rozcviček a jednoho plavání ještě přidat alespoň 2 x 40 minut nějakého pohybu.

6500 kilojoulů na den:
Tak tohle je samozřejmě spíš orientační hodnota, jde mi spíš o to, abych nejedla zbytečně málo. Dvakrát jsem neměla ani 6000 kJ, tak tomu se chci příště vyhnout. Nejvyšší hodnota byla nějakých cca 7500 kJ, jinak se to pohybovalo v rozmezí 6100-6500. Na tento týden nechávám stejně a budu se snažit se k tomu přiblížit.

2,5 litru tekutin denně:
Myslela jsem si, že to nebude problém, ale většinou jsem měla míň, tak cca 2,1-2,3 l. Což je celkem s podivem, vždycky jsem pila dost, při mojí váze by to chtělo přece jen přidat. Tenhle úkol tedy zůstává.

Zelenina 500 g denně:
Tak tohle byl neúspěch. Když si připravím jídlo na celý den, tak to do sebe nějak dostanu, ale jakmile musím nějak improvizovat nebo se do toho pletou ta různá jídla, která si nedělám sama, zeleniny je málo. Takže se víc zaměřit na tohle. Základem je deset deka zeleniny ke každému jídlu.

Min. 100 g bílkovin denně:
Stejný problém jako se zeleninou, taky to bude vyžadovat větší pozornost.

Když to tak po sobě čtu, vypadá to dost katastroficky, ale ono to bylo spíš tak, že každý den nevyšlo něco. Nakonec, četla jsem v chytré knize, že hubnoucí člověk si nemá dávat příliš absolutní plány (každý den budu cvičit, už nikdy nebudu jíst čokoládu,...), takže se sice budu snažit dokonalosti přiblížit, ale nebudu vyšilovat z občasného neúspěchu.


Zuzka

Hubnoucí deníček (den 13) - Kdo to má sníst?

13. ledna 2016 v 19:05 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Měla jsem v úmyslu psát denně, ale nestíhám. Nicméně se stále držím, není to tak, že bych nepsala, protože jsem s tím sekla.-)

Zjistila jsem poměrně nečekaný problém - nejsem schopná do sebe dostat těch 6500 kJ, co bych chtěla. Většinou mám co dělat, abych se dostala na 6000 kJ, a často si připadám přecpaná. Což je vlastně dobře, ale stejně bych chtěla jíst o něco víc. Není to absurdní? Při slovech "dieta" nebo "hubnutí" si spousta lidí představí hlad. Ale on vůbec není třeba. To mě už kdysi dávno naučili v kurzu STOB, ale když se snažím hubnout, vždycky mě to znovu překvapí. Přecpaný hubnoucí.

A to si v podstatě ani cíleně nevybírám nějaké vyloženě nízkokalorické potraviny, ono to spíš tak nějak vyplyne. Hodně zeleniny, libové maso, šunku, tvaroh a jogurty (ne bez tuku) kvůli bílkovinám, slušné sacharidy (které samozřejmě nějaké ty kalorie mají, ale taky jich nesním tolik), sem tam ovoce, občas proteinový nápoj (takový obyčejný, když mi vyloženě chybí bílkoviny) a podobně. Samozřejmě si někdy dám něco "nehubnoucího", což většinou ty kalorie nažene, ale pokud se držím výše uvedeného, skutečně mám problém sníst požadované množství joulů. A pokud budu hubnout i při vyšším příjmu, tak proč jíst zbytečně málo? Až se hubnutí zasekne, alespoń bude z čeho ubírat...


Zuzka

Hubnoucí deníček (den 10.) - Plavu si, ani nevím jak...

10. ledna 2016 v 20:42 | Zuzka |  Hubnoucí deníček
Včera jsem chtěla něco napsat, ale odpadla jsem a o půl jedné v noci našla energii sotva na to, abych se přestěhovala z gauče do postele. Ne snad, že bych se včera tak unavila, ale hloupě jsem si ke sledování Star Treku lehla, což znamená v podstatě jistotu usnutí. No, stejně se včera nic tak zajímavého nedělo.

Po několika letech jsem vyrazila na bazén. Čekala jsem, že nebudu zvládat, ale bylo to docela v pohodě. Dala jsem 60 bazénů (1,5 km) a nechala jsem toho, protože mě začalo pobolívat koleno. Jinak jsem klidně mohla plavat dál. Teď teda začínám cítit svaly - hlavně ruce -, ale nic hrozného. Uvidíme zítra.

Taky jsem narazila na chlapíka, který plaval se šnorchlem. Říkám si, že by to možná byl takový dobrý kompromis mezi stylem "paní radová", ze kterého mě bolí záda, a dýcháním do vody, při kterém se topím. Někdy to budu muset vyzkoušet.

Jo, a dneska jsem se dostala přes 10000 kroků, mimo jiné i díky návštěvě výstavy koček.


Zuzka

Zprávy z bojiště: Zuzka vs. váha 2,1:0

8. ledna 2016 v 23:25 | Zuzka |  Zprávy z bojiště
Ano, 2,1 kg, právě o tolik jsem v minulém týdnu zhubla. Že by brzký knokaut?

váha: 116,8 kg (pokles)
výška: 162 cm (setrvalý stav)
BMI: 44,50

Jo! Ještě 25 takových týdnů, a jsem hotová! No dobře… tak se vrátím do reality, no.

Výsledek je super, i když vlastně jen za 6 dnů (protože 1. ledna jsem fakt nehubla). Navíc to byl týden plný dietních pastí (společenská akce, oslava narozenin, návštěva doktora, před kterou člověk půl dne nejí a pak má děsný hlad), které se mi ale podařilo víceméně zdárně překonat.

Pohyb se mi docela dařil, i když jsem pořád jenom na rozcvičkách (ve středu jsem na ni normálně zapomněla!) a chůzi. Pokud jde o chůzi, plánovaných 5000 kroků denně jsem v průměru překročila, i když jsem je neměla každý den. Pro příští hubnoucí týden zvedám limit na 6000 kroků denně s tím, že bych je opravdu chtěla ujít každý den, žádné flákání. V neděli půjdu plavat. Budu pokračovat v rozcvičkách.

Kilojuly nechám na cca 6500 na den, pití minimálně 2,5 litru (nebude problém), zelenina 500 g denně, bílkovin min. 100 g denně, ideálně ale až 1 g na kilo váhy. Zítřek nebude úplně OK, vyrážím na cesty, ale jinak budu vzorné děvče. (Aspoň doufám, protože tam je další oslava narozenin a jedno vystoupení s pohoštěním. Tenhle leden je v tomto směru opravdu dost nepřející. Ale já se nedám.)

Hodlám váze zasadit další těžký úder.


Zuzka

Kam dál